Sunday, February 20, 2011

Couple Versus Uda dan Dara

Assalamulaikum kepada semua readers blog Si Psikopat Chenta ni.. Walaupun aku tak tau apa yang psiko sangat. Wadehel? Tak payah aku nak memenatkan otak aku nak berfikir pasal tu sebab kalau aku fikir last-last aku gak yang letih.. Ini first entry aku untuk blog ni. Do comment.. Takut terlebih jilaka pulak daripada kapten kapal Psikopat ni yang sememangnya dah sedia jilaka mengepost.

(Conversation yang mungkin terjadi)
Indah :: Dah-dah lah tu kau merepek kat atas. Start post.
Meister :: Baik...

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""
Sebelum aku memulakan post yang entah pape entah ni.. Aku nak perjelaskan dekat sini tentang uda dan dara. Ini bukan kisah cinta tentang uda dan dara yang agung lagi suci tulus mulus, cinta antara dua darjat, miskin dan kaya, buruk dan baik, kemuliaan dan kejahatan. 

Tapi.. Hanya lah nak menerangkan bahawa ada "single" si uda dan ada juga "single" si dara.. Nampak tak cool pula nak letak tajuk "Couple Versus Uda atau Dara". Sebab itulah jadi "Couple Versus Uda dan Dara".  Jangan tersalah tafsir okay. Uda dan Dara refers to "single" person.

Things yang selalu aku nampak couple-couple buat. Korang nampak? Korang rasa semua tu saja-saja atau bermakna? Betul or salah? Ada 3 sahaja perkara yang aku nak mulakan buat masa ni.. Saja nak tengok respond.

1. Mesej/Texting and Calling.

Korang mesti pernah nampak ni bukan? Texting 24/7.. Balik-balik si dia yang ditext dan mengetext. Tak bosan meyh? Ada topik ke lama-lama macam tu? Entah-entah balik-balik tanya-tanya benda-benda yang sama.
Isshh. Asal la aku buat kata ganda banyak sangat? Peduli apa.. Lantak lah. Saja nak buat korang baca lama sikit. Itupun kalau korang teruskan membaca.

24/7 mesej

:: Versi Couple ::

Couple kata, dengan cara ini lah kita nak care about him/her. Biar pasangan kita tau yang kita nak dia selalu "connect" dengan dia walau apapun cara dimana jua mereka berada tanpa mengira masa, waktu dan time.
Buat semak je tulis masa waktu dan time. Bukan same ke? It's the same different bukan?





Feels lonely.
:: Versi Bujang ::

Untuk ini, telefon pepara bujang pasti akan lebih diam berbanding mereka yang ber"coupling" dumpling.
Oleh sebab itu, ramai di antara mereka yang menghiasi alam maya dan lelaman chat yang lain. Sebab? Entah-entah mereka pun tidak tau bila kali terakhir telefon mereka berbunyi (bukan kerana alarm dan mp3 ya. terima kasih) Telefon mereka sudah pun layak di jual kerana mungkin kelihatan masih baru seperti tidak berfungsi.




2. Berpegangan tangan.
Never let go or i'll go

Ramai couple-couple yang kalau korang tengok kat luar sana berpegangan tangan seiring sejalan seindah bunga di taman.. Bak gunung dan megah, kanda ku puja, bahagia kita berdua. Cewah! Seiring dan sejalan gitu.

:: Versi Couple ::

Ada yang kata, berpegangan tangan bawak makna. Nak tau maknanya? Sebabnya, berpegangan tangan adalah ibarat hubungan mereka. Semakin erat pegangan serta simpulan tangan mereka. Seutuh itulah cinta mereka. Erkk? Betul ke? Korang fikir-fikirkan lah.

:: Versi Bujang ::

Eleh.. Saja je tu nak pegang-pegang. Takda maknanya nak utuh cinta tu. Tengok-tengok ramai je yang putus @ cerai. So tak payah la nak pegang tangan segala. Motif?? Takut pakwe/makwe dyorang hilang agaknya. Takut pakwe/makwe dyorang lari ikut lelaki/perempuan lain.


3. Berpelukan

I love you so much

Yang ini susah nak nampak di khayak ramai muhupun pablig pleses. Kononnya tak orang cakap bukan-bukan. Kalau tak buat terus senang bukan? Tak susah-susah nak fikir macam-macam. 

:: Versi Couple ::

Mungkin bagi mereka dengan menge"hug" pasangan mereka, mereka dapat membuatkan pasangan mereka seolah-olah berada di tangan selamat, yang dapat melindungi mereka. Biasanya, lelaki lah yang assume macam ni.

:: Versi Bujang ::

"Tak perlulah nak peluk-peluk. Kalau nak protect tak payah peluk pun boleh protect. Tu nak ambik kesempatan je tu." kata "kami". Siapa kami? tak perlulah di state menyetatekn nama dia kat sini atas permintaan "kami".

"""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""""

Sekian saja dari aku. Nanti-nanti lah aku post lagi. Dah betul-betul berkarat dah penulisan aku nih. Hangin ni. Dah lama tinggalkan kerjaya menulis tapi aku cuba yep. Gua out dulu bos. Azan sudah panggil tu. Tata~~~

5 comments:

Fall Nish said...

Welcome dan credits to meister!
Yg telah berjaya dalam audition utk menjadi salah seorang
si psikopat chenta..

Si Gades said...

haha. meister sudah pandai menyusun ayat la.
bila aku boleh join jugak nie ! :p

Meister said...

haha! menganjingg ar 2.. pape pun.. terima kasih... terima kasih..

Fall Nish said...

Si gades:dh kene rcruit dgn ketua psikopat..sbb tu dh pndi..
berminat ke?sila hantarkan post anda kepada saya..

Unknown said...

wah...sgt2 baik..
menjiwang pula..
but mmg btul pn ape yg dikata kpd remaja skunk..
[ape aku merepek ni..argh..jnji komen]