Monday, March 14, 2011

Takdir dan pilihan

Dear Yayang Azril..
Maaf sebab tak bagi baca surat ni depan Manje tadi..
Manje tak sanggup tengok yayang nangis macam dulu bila
Manje cerita kisah silam manje.Masa tu kita sama-sama membasuh
periuk belanga kenduri kahwin kakak yayang dibelakang rumah..Nampak air mata yayang menitis.
Manje sebak sangat..
Yayang,Manje rase biarlah pertemuan tadi jadi yang terakhir buat kita..
Maaf..Manje tak dapat nak teruskan hubungan ni lagi..
Yayang jaga diri baik-baik..jangan banyak smoking..manje tau, kalau yayang
sedih mesti smoke banyak gile..Nty kat UiTM belaja rajin-rajin.
Ingat tak lagu UiTM Dihatiku yang manje nyanyikan dulu dikaki Genting malam kita berasmara itu?
Jadikanlah sebagai azimat selama 3 tahun disana..
Yayang jaga diri baik-baik..Maafkan Manje..

                                                                                                                      yang Manje,
                                                                                                                       @#$%^&*


Bas Transnasional dipecut laju menuju ke selatan tanah air..
Mahu sahaja Azril turun ditepi lebuhraya.Mujur tidak dibenarkan oleh pemandu
bas tersebut.Sambil teresak-esak dia kembali ke tempat duduknya.Sungguh buruk rupanya
bila menangis begitu..Tangannya tidak putus-putus mendail nombor Manje..Yang kedengaran
hanyalah suara perempuan yang memberitahu nombor tidak dapat dihubungi buat masa ini..
Hatinya bercampur-baur..Sedih..Geram..Otaknya ligat berputar memikirkan kalau-kalau dia
ada buat salah sehingga Manje mahu memutuskan hubungan dengan tiba-tiba..

Pernah kau dapat surat perpisahan lahabau seperti diatas?Haha..
Apa pilihan kau buat?

1]Kalau pernah dan kau berjaya mengharunginya aku ucapkan tahniah..
2]kalau pernah dan kau bunuh diri..Semoga diringankan azab dialam barzakh sana.
3]Kalau pernah dan kau menyakiti dia[balas dendam]..Otak kau perlukan terapi..
4]Kalau kau tak pernah..kau perlu baca yang tersurat kat bawah ni.

Sebenarnya kau hanya perlu tenang[muhasabah,solat,doa]..
Jangan mengelabah tak tentu pasal[kacau keluarga,kawan-kawan dia,cerita keburukan dia]..
memang ada yang akan membuat pilihan 2 dan 3[dah macam subjek Kemahiran Hidup pula]
Tapi percayalah..Kau akan menyesal..Jangan degil ya..
Aku tahu bukan mudah..Tapi,Inilah yang terbaik..




"I guess it was never meant to be.But it's just something 
we have no control over.And that's what destiny is" ~eminem


6 comments:

HEROICzero said...

sukar lagi yang memutuskan. =)

Indah Fallen said...

intrepretasi yg baek..hehe

HEROICzero said...

kerap kali kita ulas tentang kesedihan orang yg ditinggalkan. apa kata sekali sekala kita cuba faham kesedihan orang yang meninggalkan. well, perlukan keberanian juga kan? Dan aku faham itu. sigh~

syazrulazri said...

aku kenal watak azril dlm cerita itu

Indah Fallen said...

syazrulazri:haha..ini contoh semata-mata
hero:tgh amek mode meninggalkan..baru boleh tulis..haha

noor haNISAh said...

erm~~~ sokong statement dibawah itu