Thursday, August 11, 2011

Sekian..Terima Kasih

Lokasi gadis: Somewhere in Segamat
Destinasi gadis: Kota Tinggi
Lokasi jejaka: Nilai
Destinasi jejaka: Shah Alam

0730
Jejaka: Saya dalam perjalanan ke KTM Nilai.Awak dah bangun?

0801
Jejaka: Saya dekat Terminal 1 Seremban.
Gadis : Saya baru bangun..hehe.dapat dah tiket?
Jejaka: Tiket paling awal pergi segamat 1030
Gadis : Lambatnya..
Jejaka: Awak tidur lah dulu..

0930
Jejaka: Saya naek bas pergi Melaka
Gadis : Kenapa?
Jejaka: Saya rasa membazir masa tunggu.

1102
Jejaka: Saya dekat Melaka Sentral
Gadis : Ada tiket ke segamat?
Jejaka: Ada.Sekarang.
Gadis : Fuh!Lega.Saya bersiap sekarang lah

1305
Jejaka: Awak beli tiket Larkin jam 1400 tau.Saya dah nak sampai Segamat ni.
Gadis : Okay.
Gadis : Dah.Tiket no 3A dengan 4A.
Jejaka: Uik?depannya..
Gadis : Bulan puasa ni..
Jejaka: Saya silau kalau duduk depan.Nty migrain..

Bas yang sarat bertolak dari Segamat ke Larkin dan tiba jam 1710

1711
Gadis : Terima kasih sebab sudi temankan saya.
Jejaka:  Sama-sama.

Si gadis bertolak ke Kota Tinggi jam 1730
Satu jam perjalanan sahaja lagi.
Jejaka perlukan +-6jam untuk ke Shah Alam..

0015
Si jejaka tiba ke destinasi.

16 jam demi awak, itu bukanlah apa-apa..
Sambil baring dikerusi..
Knot RM10 dimasukan,urutan Ogawa bermula untuk 30 minit.

Apakah ini pengorbanan?
Atau sudah bangang,dungu,bebal  hilang kewarasan akal..

P/s: I Love You..err silap
       Kepada yang tidak familiar dengan tempat-tempat yang disebutkan
       Silalah Google bagi mendapatkan gambaran yang lebih jelas



No comments: