Wednesday, June 22, 2011

Mungkir

Dikala malam bermandikan cahaya purnama
Pungguk menjadi saksi segala
Rasa benci sudah mengatasi cinta
Dia melunaskan kesumat yang membusung dihatinya

Air matanya menitis sederas aliran darah.
Jasad terkulai dirangkul erat.Setiap janji yang pernah terucap..

"Saya janji..Saya akan bersama awak selamanya"
"Saya janji akan bahagiakan awak"
"Saya janji tak akan keluar dengan orang lain lagi"
"Saya janji tak akan sakitkan hati awak lagi"

"Kenapa mungkir janji sayang?"

"Biar ini jadi janji terakhir yang kau mungkir"
"Biar aku insan terakhir yang kau mainkan"
"Cinta akan lebih bermakna tanpa insan seperti kau"
"Bersemadilah dengan aman."

Al-Fatihah..

Sekujur tubuh terbaring kaku.Ditemani kotak cinta dan sekuntum mawar putih

Janji dimetrai bukan untuk dimungkiri..

1 comment:

Si Gades said...

"Kenapa mungkir janji sayang?"

sebab manusia tak pernah menghargai !